woensdag 25 april 2012

Zo heb je een tijd niks te melden en dan....

....heb je opeens weer van alles om over te schrijven.
Iedereen bedankt voor de beterschaps wensen voor mijn dochter. Ze is nog niet helemaal weer opgeknapt dus blijft nog een dagje thuis. De koorts was gistermiddag weer terug dus toch nog niet genoeg gerust. Hopelijk gaat het vandaag wel beter.
Gisteren had ik post uit UK! Altijd leuk.
Natuurlijk zelf besteld dus wist ik dat het kwam. Maar het was heel snel.
En dit zat er in. Wat is dat nu weer zullen sommigen denken. Het zijn sokkenblokkers. Hier kan je een sok mee op spannen na het wassen zodat hij mooi in vorm komt. Ik heb ze gekocht om mijn sokken die ik heb gebreid wat leuker te kunnen fotograferen. Hier bij Kevin Rhodes kun je ze kopen. Zo lief met die schaapjes!

Dit staat toch veel leuker zo! Dit is mijn nieuwste paar sokken. Het patroon vind je op Ravelry. Het heten Pyntesokker. Wol van Regia. 6-dradig dus lekker snel klaar.
Inmiddels al weer met een nieuwe paar bezig. En daar is er eentje van klaar. Dit is het patroon Diamonds in the Fluff. Ook op Ravelry te vinden.
De sokken zijn gebreid met wol van Wol met verve. Sokken wol 4-dradig meerkleurig. Er zit een Riverbed zool in. Die zal ik de volgende keer iets beter laten zien.
Gisteren ook nog achter de naaimachine gezeten. Samen met mijn oudste DD was ik een tas voor haar begonnen. Alles had ze al geknipt en verstevigd, en de strik was al klaar.Toen bleef het even liggen. Gisteren de boel bij elkaar gepakt en heb ik hem afgemaakt. Hoop dat ze er blij mee is. Ze heeft zelf het patroon en de stof uit gezocht.



Het patroon heet Bow Tote. Ik heb er zelf een rits in gemaakt. Is altijd iets fijner vind ik. Een lekkere zomerse tas!
Zo dat was het even voor vandaag. Alle quiltsters onder ons, sorry, ik ben ff helemaal van de leg. Ik ben wel met mijn CWDQ aan het peuteren maar ja dat is niet zo spannend om te laten zien. Ik ga binnenkort weer aan het quilten. (hoop ik) maar het is momenteel errug in een dip. Er ligt nog genoeg werk dus daar mankeert het niet aan. Heb gisteren ook nog even met een werkje in handen gestaan maar...nee het lukt me nog niet. Van de week nog een update van mijn CS vest en misschien de kabouter een stukje verder. Fijne dag allemaal. Hier schijnt de zon dus dat is fijn. Ik ga aan het werk!



10 opmerkingen:

  1. Mooie sokken heb je gemaakt, ik heb toevallig ook nog zo'n groen-blauwe streng liggen. De sokblokkers zijn mooi en handig. Ik heb de tas bestudeerd en hij is goed gekeurd, heb je mooi gedaan (hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sokken, daar heb ik niks mee, hoewel ik de door jou gebreide exemplaren wel hartstikke leuk vind. Die sokblokkers lijken met wel handig én ze zijn grappig om te zien.
    De tas is superleuk geworden. Je dochter zal vast heel erg blij zijn dat je hem hebt afgemaakt.
    En wat het quilten betreft: wie heeft er nou niet af en toe een dip? Zeker als je met die CWDQ bezig bent Dat is af en toe gewoon pure "horror" (ik mag graag overdrijven, lucht zo lekker op). Elke ochtend pak ik het boek en zoek de blokken op die ik nog moet, nog maar 8, maar die laatste loodjes wegen superzwaar, zucht......
    Ga jij maar fijn andere dingen doen, jij bent al ver genoeg met die quilt. Die mag best even in een hoekje liggen LOL

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke vrolijke tas is dat geworden echt een meiden tas. Die sokken met dat Noorse stermotief vind ik erg mooi.

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig die sokblokkers! Nooit van gehoord, wéér wat geleerd! (maandag bij Wieke al geleerd dat er bamboepinnen bestaan, dit is een leerzame week :)
    Je hebt helemaal gelijk: de sokken komen nu veel mooier op de foto's. De sokken met de noorse sterren vind ik erg mooi geworden. Weer een extra motivatie voor mij om ook eens zelf te beginnen met sokken breien....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een beeldige tas, daar zal ze dolblij mee zijn en die rits erin is helaas tegenwoordig gewoon noodzaak! Wat leuk die sokkenblokken, ik dacht eerst dat ze voor borduurzijde waren, maar daar zijn ze dus te groot voor, helaas ben ik geen breister want anders.. je snapt het wel komt door die schapen!! LOL! Groetjes
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, die tas is leuk geworden zeg!! En de sokken met Noors motief vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuk spul, die sokkenspanners......nooit geweten dat zoiets bestaat!!
    enne die dip ff laten dippen, komt vast wel weer goed!!! Hou je taai, liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een sokkenblok! Nog nooit van gehoord, laat staan gezien. Wat een enig ding. Die sokken staan er geweldig op.
    Een enige tas hebben jullie gemaakt. Heerlijk dat moeder hem afmaakt, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor de link naar de sokkenblokverkoper!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het staat in ieder geval leuk om de sokken zo te showen en het is ook een mooi paar. Leuke tas en mooie stoffen heb je er voor gebruikt. Beterschap voor je dochter.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen