maandag 8 oktober 2012

Meer structuur!

Ik ga eens wat meer structuur aanbrengen in het hobbien en het bloggen. De laatste maanden greep ik het handwerkje wat voor handen lag en zo kwam er weinig van quilten terecht. Ik wil proberen weer elke dag een uurtje achter de naaimachine te zitten en zo ook weer meer tijd maken voor andere werkjes als breien. Ook het bloggen wil ik weer wat gestructureerder. Niet op een vaste dag een berichtje hoor, want dat werkt hier niet maar ik wil wel proberen drie berichtjes per week. Aan het begin van de week iets quilterigs, midden in de week iets van breien en eind van de week andere zaken. Zo heb ik meteen weer een stok achter de deur. Van het weekend ben ik weer achter de naaimachine gekropen en heb 2 dingen afgemaakt die al de hele zomer op mijn werktafel lagen. Als eerste een DJ blokje.
Blokje 11 van de bovenste rij. 

En van dit blok had ik alleen de applicatie af. Nu is het eerste deel helemaal in elkaar. Blok 2 ben ik inmiddels mee begonnen. En natuurlijk moet er ook weer aan wat ufo's worden gewerkt. Maar het begin is er. De rest komt vanzelf. (hoop ik hihi)

19 opmerkingen:

  1. Mooie blokjes heb je afgemaakt. En inderdaad, de rest komt wel weer vanzelf als je maar weer bezig bent ermee. De zomer, of wat daarvoor moet doorgaan, heeft ook niet echt meegeholpen om werkjes af temaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan er zelf niet zo mee zitten als er iets blijft liggen. Het is tenslotte een hobby. Ik ben daar wat makkelijker in geworden. Mooie blokken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent de week goed begonnen, mooie blokken! Fijne dag knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed plan Heleen, wel veel lijkt me, drie blogjes en dan ook nog echt iets laten zien wat je gemaakt hebt, als je maar tijd over houd om te slapen....hoewel dat met jou tempo wel mee zal vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed zo, Heleen! Structuur in de tent. Dat ontbreekt bij mij ook nogal eens. Maar ik maak geen plannen meer wat bloggen betreft, want dat werkt echt helemaal nooit. Ik blijf maar "wat doen".
    Mooi blokkie met muis. Dit is het enige blok dat ik gemaakt heb, daarna de boel verkocht. Ik denk dat ik hier maar een quiltje van maak. Het blok is leuk.

    Fijne week,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Structuur..........nooit van gehoord ;-) Ik heb ook vanalles liggen en het maakt mij niets uit, ook met bloggen, soms blog ik veel en soms heel weinig, maar ik voel mij er goed bij, ik laat het dus maar zo.
    Leuke blokjes heb je gemaakt, doe je dat allemaal op de naaimachine, ik moet de mijne wel met de hand doen, want mijn rug en nek hebben een hekel aan de naaimachine, gelukkig vind ik het met de hand niet erg ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blokjes. En structuur is bij mij ver te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed zo, mooi blok geworden en die stitcherie verdient om een gave quilt te worden! Succes met je voornemen, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Probeer ik ook steeds, maar wijk er altijd weer vanaf.
    Mooi DJ blok en wat is het muisje leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent streng hoor voor je zelf, maar soms moet dat even. Maar je laat mooie dingen zien die nu klaar zijn, blok met die muis is leuk zeg, wel plezier erin houden hoor.......gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O jee, structuur. Maar wel een goed voornemen hoor. Maar het moet geen 'must' worden hoor Heleen. Je hebt genoeg wat echt móet, toch? Fijn van de hobby's blijven genieten. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach als je geen goede voornemens hebt is er ook geen drive om aan de slag te gaan.
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een slechte of geen structuur.
    Overigens de Kerst quilt in wording oo wat is die mooi als je het hele plaatje ziet.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt niet verkeerd! Maar vergeet niet te genieten van de steekjes he, met welke naalden ze ook gemaakt worden! liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En dan is het nog niet eens 1 januari! Wat een mooie blokjes laat je zien, die muis, enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje wat ben je streng voor jezelf, maar het is wel een goed idee. Misschien dat ik met je meedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. nou, hehe, dat zal tijd worden: eindelijk stuktuur........hahahahahohohohhohihihihihi
    mensenkinderen, als iemand altijd druk en vol struktuur bezig is met B&B, winkel enz ben jij het wel! Mal mens!!
    Mooie plannen, hoor en ik hoop dat het lukken gaat! Leuk blok heb je gemaakt, komt me bekend voor..........grijns.
    Jeetje, wat een stomme reactie, ik publiceer em wel, maar je mag em ook deleten!!!
    En verder......verheug ik me op de 30ste........yes!!!
    dag meis, liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Klinkt allemaal heel verstandig Heleen. Het draait om discipline. Ik hoop dat het je gaat lukken. Ik ga sinds ik niet meer werk totaal structuurloos door het leven en kom me regelmatig zelf tegen. Verlang regelmatig terug naar de tijd dat de kinderen thuis waren. Toen lag mijn productie stukken hoger. Puur structuur. (en geen internet!)Succes met alles meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo, wat een voornemen. Ik hoop dat het lukt want dan kunnen wij lekker genieten van al dat moois dat je elke keer maakt.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen