woensdag 22 mei 2013

Oeps...een maand geleden....

Hallo allemaal! Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen en ook amper bij jullie op bezoek ben geweest!
Het was hier gewoon druk en is het nog steeds. Veel dingen aan de gang maar daar over de volgende keer.
Veel gasten hebben we deze maand mogen begroeten en dat blijft nog even zo.
Ik heb natuurlijk niet helemaal stil gezeten. Wat breien tussendoor kan altijd. En lekker spinnen op mijn wiel.
Ik zal snel wat laten zien want jullie lopen behoorlijk achter!
De Willow col waar ik lang over heb gedaan want het lag in de winkel dus af en toe een paar steekjes

Een testpatroon voor Stitchnerd Design, met een kleien variatie van mij zelf (de kant rand)


Een hele leuke techniek. Double knitting. Je breit eigenlijk tegelijk een voor en een achterkant die gespiegeld zijn.


Weer eens een HeMa project!! Samen met Marie-Joze heb ik dit vest gemaakt. Niet moeilijk en dus snel klaar.


En dit is een hele speciale. Deze heb ik bijna 25 jaar geleden gemaakt!! Ik heb hem voor mijn moeder gemaakt en mocht hem even lenen om op de foto te zetten. Het enige nog bewaard gebleven "oude" breiproject van mij. Enne... als het nu niet 2 maten te groot was dan had ze hem niet terug gekregen LOL


Meteen maar een bijpassende sjaal erbij gemaakt. (nee hoor, puur toeval) Ook weer een testpatroon van Susan (Stitchnerd Design). Ook dit lijkt ingewikkelder als dat het is. Leuk hoor al die techniekjes.


En dan de laatste, net vandaag op de foto gezet. Of ik er even mee naar de zee wilde, dat paste zo goed!! Nou dat was me te ver rijden maar ik wilde wel even naar het water achter ons huis lopen. Ja, testpatronen moeten niet alleen gebreit worden maar ook nog mooi op de foto gezet!! Anders heeft ze er nog niet veel aan. En ze is best kritisch!! Gelukkig zijn deze foto's ook weer goed gekeurd. Het is ook erg leuk om op stap te gaan met de sjaal en foto's maken. Waarschijnlijk verklaard nu wel heel Hasselt me voor gek!


En dat was hem weer! Jullie zijn weer bij! Volgende keer weer andere zaken!
PS. Op Ravelry kun je al mijn projecten weer vinden. Met daarbij welk patroon, garen en meer foto's. Mijn Rav naam is HeleenK.

14 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende breiwerken komen er weer voorbij het niet bloggen is je bij deze vergeven (lol) En ach maakt jou het uit wat ze denken MOOIE foto's van een schitterende shawl. Dikke knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow Heleen, wat ben je toch keigoed!! Schitterende sjaals en vesten zeg en inderdaad zijn die foto's ook ontzettend leuk en goed. Wat een productie heb jij toch, zó knap. Fijn dat je zoveel gasten krijgt, ondanks of misschien wel dankzij het minder goede weer.
    Sterkte met alles en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwaar onder de indruk het ziet er heftig moeilijk uit! Heel mooi. En mooi dat je lekker vol zit dat betekent dat het goed toeven is bij jou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou je hebt niet stil gezeten in die maand. Wat een mooie kunstwerkjes heb je weer gemaakt. Mooi hoor!!!

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat je een tijd niet geblogd hebt, maar zoveel foto's van prachtige werkstukken maken het weer helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat laat je weer veel moois zien geen wonder dat je druk bent. Nee hoor fijn te lezen dat het zo goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Heleen,

    Ohhhhhh, wat mooi allemaal...zucht....!
    Nog 2 weken, dan kan ik ze allemaal in het echt bewonderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ademloos! Ik vergeet gewoon te ademen als ik al dit moois voorbij zie komen en bedenk hoeveel jij wel niet allemaal maakt en kan maken, de technieken en de kleuren van de gekozen wol geven perfecte resultaten! Nu ik denk dat Hasselt eerder trots op je is als ze weten dat dit moois door jouw handen is gemaakt!
    Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende creaties !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw,wat mooi allemaal. Ben er eigenlijk een beetje stil van.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohhhhh, wat een moois!!! Ik vind je vest van 25 jaar geleden geweldig! Had ook zo'n mooi vest, met noppen, en heb het ooit weggedaan: spijt spijt spijt!!! Een oud patroon uit Margriet of Libelle, niet meer terug te vinden.......snik!!!
    Je mouwloze vind ik ook een beauty! Ravelry patroon?? En ook de willow af.....grijns, zit lekker, hoor!!
    Ik had je al gemist, hoor, maar ben zelf ook niet zo heel erg actief op het www!!
    Dag lieve meid, ik hoop dat je het druk hebt met goeie dingen, liefs en een knuffel, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat mooi allemaal! Vooral die laatste twee sjaals vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb natuurlijk al die mooie dingen van je gezien, maar nu ik het allemaal bij elkaar zie staan ben ik onder de indruk van je breisels. En het mouwloos vest kunnen we nu wel aan, bbrrrrr wat is het koud. Het was leuk om weer iets samen te maken. Maar we hebben nog genoeg op ons lijstje staan.

    BeantwoordenVerwijderen