maandag 9 januari 2012

Hard gewerkt!

Er is hard gewerkt dus ik heb ook wat te laten zien! Nou ja, eigenlijk niks want het is leeg.

De kamer is inmiddels ontruimd. De oude meubels worden vandaag opgehaald door de kringloop. Dus ook de piano, want niemand heeft zich gemeld! Van de week nog de laatste dingen van de muur halen en dan kan er van het weekend gesausd worden.
Ik had bij Sylvia van Wolmetverve een breinaalden set besteld en die heb ik zaterdag gekregen. Wat zijn ze mooi.
Losse punten en draden zodat elke combinatie mogelijk is. En van prachtig hout. Dat ligt zo fijn in de hand. Ik ga er een mooie stoffen breinaaldenmap voor maken. Ontwerp is bijna klaar. En stof is besteld. Natuurlijk ook meteen uitgeprobeerd. Ik had nog wat probleemen met Fair Isle breien op de 2 handen methode. Wieke stuurde me deze link: Twohandedvideo. Hierin wordt duidelijk uitgelegd hoe het werkt. Dacht eerst dat lukt me nooit maar ik heb een oefenlapje opgezet en ben er een avondje voor gaan zitten. En het lukt!! Het is echt heel goed te doen en wordt mooi en gaat best snel. Hier is het oefenlapje van de achterkant.
(waarom die foto nu gekanteld is snap ik niet??)
Je ziet dat de draden achter worden verweven zodat je geen lange lussen krijgt. en dit zonder dat al je draden in de war komen!
En zo is mijn lapje uiteindelijk geworden. Een oorwarmer voor de pop!
Nu kan ik met een gerust hart aan mijn nieuwe vest beginnen.
Ik zag vorige week bij quiltingjeannet een logje over de huisjes die ze in het verleden heeft gebouwd. Vaak zie je toch allerlei patronen en technieken in de hobby wereld terugkomen in een nieuw jasje of met moderne stoffen. Zoals de hexagonnen en de dresdenplate. Echte klassiekers. Zo ook met breien. Ik zocht voor een vriendin een boek toen ik opeens dit hele oude boek tegen kwam.
Tuurlijk moest ik er even doorheen bladeren. Kijken jullie mee?


Het boek komt uit 1977! Doet het jullie ook meteen ergens aan denken??????
Deze zijn weer net ff hipper!!! Ach en zo blijven we aan de hobby.
Ik heb nog wat CWDQ blokken gemaakt. Nog 12 te gaan! Aankomende zaterdag (de veertiende) is er weer een CWDQ update. Zo en nu weer snel aan het werk. De vakantie (welke?) is voorbij en er kan weer in alle rust gewerkt worden.




14 opmerkingen:

  1. Ja de vakantie van man en kroost is voorbij, maar ken jij een moeders vakantie? Dat boek met de poppen ziet er gaaf uit en wat betreft je kamer, ik wordt gek van het trappenhuis, ieder flintertje behang moet worden verwijderd, en die plakken dan lekker aan de vloer, grrrr.! Gelukkig heb ik nu tijd om zelf wat te klussen, fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend je vloer
    Wat een leuk boek
    Veel plezier met breien
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben al weg van je proeflapje. Een erg mooie kleurencombinatie en het zit perfect. Het is ook een heel duidelijk filmpje. Mooie breinaaldenset, goed materiaal is ook fijn.
    Sterkte met je kamer,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, voor mij begint de vakantie nu eerlijk gezegd......*UH*Je hebt ons wel aangestoken met die vloer Heleen, we hebben (bijna) ook plannen, ik volg je nieuwe vloer op de voet....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kamer zal dat straks zijn. Je proeflapje is al zo mooi. Ja al het handwerk is in een of andere vorm al eens gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met alles. Gewoon weer aan de slag !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een brei-drukte hier en ik vind het heel erg moedig dat je aan zo'n moeilijk vest begint, maar wel superdesuper mooi!
    Enne... goed dat je het even meldt van die CWD-update. Ik heb dus weer niks gedaan, vorige maand ook al niet. Dus opzij de huisjeszooi en aan de CWD, zucht.... LOL

    Fijne dag,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er mooi uit en het is een handige methode.
    Mooi boek weer van de twee mannen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er wordt zeker hard gewerkt bij jou, op heel veel terreinen. Het breien geeft je naast alle andere drukte denk ik wel fijne ontspanning. Dat is het mooie van onze hobby's. Sterkte maar met alles Heleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo Heleen, wat heb jij hard gewerkt al. Jammer dat niemand de piano wilde, maar misschien maakt de kringloop er iemand blij mee. Wel een heerlijk idee om ook nieuwe meubels te krijgen (kopen). En toch nog tijd gevonden om de link uit te proberen, Mooi gebreid hoor en mooilijk is het niet! Je moet hem even door hebben. Nou, op naar je Christel-project. Je hebt hem vast eerder af dan ik... En, je poppenbreiboek is wel oud maar ook leuk. Werk ze maar weer, op naar het sauzen, vloeren leggen enzovoort...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het moet altijd eerst een rommeltje worden voor het weer mooi wordt, he?!
    Ik heb je breiwerk bewonderd, ik brei graag, maar een rondbreinaald......brrrrr, altijd ruzie mee.
    Maar poppen breien deed ik al voor mijn kinders, daar had ik die twee mannen niet voor nodig....haha.
    veel succes, meis, met breien en je nieuwe vloer, liefs, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je ontzettend druk en hard opgeschoten. Geweldig de naalden lijken me fantastisch, zo zien er wel uit en het breiwerk mooi, dat heb ik ook vaak zo gedaan vroeger toen ik veel noorse truien voor iedereen breide. Mooi om weer te zien. En wat zijn de poppen toch leuk he, leuk oud boekje trouwens. En wat goed dat je de CWDQ blokken hebt gemaakt het gaat je lukken ik weet het zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tsjonge Heleen, de energie spat er weer van af. Wat ben jij toch een duizendpoot.
    Ben heel benieuwd naar het vest. Dat gaat vast schitterend worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een handige uitleg. Ik heb hem opgeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen