maandag 3 oktober 2011

HEMA- zusjes weer actief en de kabouter

Kennen jullie ons nog van de HEMA tassen? Marie-Joze en ik maken nu niet meer alleen tassen maar haken er ook samen op los. Ons eerst project hebben we afgerond. Marie Joze was weer koploper maar zaterdag was die van mij ook klaar.
Die van Marie-Joze kun je eerdaags op haar Blog bekijken. Zoals altijd zijn ze net even anders!
En het volgende haakproject hebben we alweer gestart!

Nu de kabouter.
Het begon allemaal toen mijn oudste DD met Germa naar een kerstmarkt ging en daar een kabouter zag staan. Nou, zegt Germa, die ben ik aan het maken. Dat is heel leuk. Dus zij het kaartje van de cursus meenemen. Thuis komt ze meteen met het kaartje en zegt: Mam, dat is echt wat voor jou. Zo leuk.
Kijk deze zijn van Riet. Germa maakt nu een vrouwtje en ik dus zo'n koddig manneke!
We zijn alleen met zijn hoofd al wel drie lessen bezig geweest. Het wordt op een antroposofische manier gemaakt. Alles wordt gemaakt van allemaal natuurlijke materialen. Dus mooie schapenwol in zijn koppie en katoenen tricot er overheen. Zijn benen zijn inmiddels ook klaar. Begint het al wat te lijken?

Van de week hebben we zijn haar en baard gemaakt van losse ongewassen schapenwol. Dat hebben we tot een pruikje gevilt.
Maar als je alles een beetje samen voegt (zit nu nog met spelden) dan lijkt het toch al wat. We hebben nu 2 weken vakantie van de cursus. Maar wel huiswerk mee! De sokken moeten nog worden gebreid en zijn blouse en broekje genaaid. Wordt vervolgt!

13 opmerkingen:

  1. Nu ben jij eerder, vanavond zal ik hem plaatsen. Je menneke wordt leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Heleen, fijn dat je er ook weer bent. Het is leuk om toch iedereen weer tegen te komen, maar ik hoop ook nog steeds op een goed afloop met Weblog. De kaboutertjes zijn om verliefd op te worden. het verstje is ook prachtig.
    Fijne week.
    ps je kunt me vinden op www.hejtjorven.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn zusje was antroposoof en maakte op deze manier poppen en zelfs een hele kerststal, wat werk je dan toch met mooie materialen en wat ziet dat koppie er al lief uit! Veel plezier met het verdere weken aan deze gweldige pop en succes met de sokken, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi gehaakt hesje is het geworden. Je pop wordt zo leuk. Je bent weer lekker bezig en ik ben blij dat ik er weer van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superleuk hesje!
    En die kabouter....... wow, wat een leukerd gaat dat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Enigenigenig die kabouter. Alsof hij al leeft en uitkijkt naar zijn pakje. Wat zal je daar een plezier aan hebben om er mee bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke hes en wat een geweldig leuke kabouters. Ik zie het al je bent weer lekker bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Heleen, ik kom met bij Mai vandaan, wat een leuke hes en wat een leuk blog heb jij. Ik ga je volgen. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een superleuk smoeltje heeft die kabouter!!! Ik heb er ook eentje, zo'n antroposofische....heb heel veel poppen gemaakt, maar die kabouter: pfiew, wat een klus!! Is dan ook heel groot! IK zal je wel eens een foto sturen, maar meneer is wel wat verkleurd inmiddels!!!

    tja en dat vestje: om te kwijlen!!! Zit dat patroon in een hematas.......LOL....ga ik morgen meteen!!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb je ook weer gevonden, want je werd gemist, maar ik ben nu weer bij.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haa daar ben je weer! Oh ik heb je wel gemist hoor, verdorie, bijna slapeloze nachten had ik ervan. Bijna. Schattige kabouter zeg, maar ik val als een blok voor het quiltje van driehoeken, pinwheels, en wat een leuke tussenrand met prairiepoints, makkelijk te maken, he. Ik blog nu simultaan op 2 blogs, mijn oude zipjezopje.weblog is weer in de lucht, maar voor de zekerheid houd ik antiquilter.blogspot maar even aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat ik je weer heb gevonden (nadat jij mij weer had gevonden...;-)
    Wat een schat van een kabouter!
    Ik heb wel wat met dit soort poppen,natuurlijke materialen allemaal..prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen