zaterdag 1 oktober 2011

Koffie en bijkletsen.....

Jongens wat is dat lang geleden en wat voelt het fijn om weer een logje te schrijven. Ik zal jullie een beetje bijpraten. Op quiltgebied ben ik snel klaar. De update van de 14de voor de CWDQ was niet gelukt natuurlijk dankzij web-log maar er viel ook weinig te showen. Er was slechts 1 blokje gemaakt. Ik beloof er zeker nog 1 of 2 bij te maken en die komen dan aankomende 14de weer op mijn blog! Zo heb ik mooi weer een stok achter de deur. Het laatste blok (9) van Henriette Whisker is na het plakken van alle onderdelen in een tas beland en nog steeds niet af! Dat beloof ik ook op zeer korte termijn af te maken. Ik moet toch weer wat te showen hebben. En toen had ik ook nog de Simple Things quilt along. In de laatste fase blijven steken.....waarom? Dat komt deze maand ook op mijn lijstje. Zo, dat zijn meteen mijn goede voornemens om het quilten weer nieuw leven in te blazen. Maar ik heb ook nog een affo te laten zien. Van de vakantie ben ik bij Anne geweest en heb ik een van mijn quilts op haar longarm mogen quilten. Zelf!! Uit de vrije hand. Gaaf man!



En verder heb ik gehaakt, en gehaakt, en gebreid......
Zal de werkstukken even in rap tempo laten zien.





Achtereen volgens dus, sjaaltje, polswarmers (bijpassend bij mijn col die jullie volgensw mij al hadden gezien) slofjes, mijn blommensjaal 2, een grote col of ponch, en muts en vest voor de kabouter.
Dat laatste, die kabouter ga ik binnenkort een logje aan wijden. Ik zit namelijk op een kaboutercursus. Errug leuk!
Samen met Marie-Joze (jullie weten wel mijn HEMA zusje) maak ik dus niet meer alleen tassen maar we haken nu samen er ook op los. We zijn met een bolero bezig en die ga ik vandaag nog afmaken en dan kunnen we dat eerdaags samen showen! zo leuk!!
Oh, vergeet ik nog een tas die ik van de week voor Vera heb gemaakt. Kan als rugzak of als handtas. En dus meteen hup mee naar school.

Zo, jullie zijn weer een beetje bij. Jullie zien ik ben helemaal van slag wat betreft quilten maar dat zal nu met dit nieuwe blog hopelijk weer goed komen. Fijn weekend allemaal en binnenkort meer!!!

11 opmerkingen:

  1. Niet gequilt, maar wel veel andere dingen gedaan. Leuk om dat allemaal weer te kunnen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerste zeggen dat je zo weinig gequilt hebt en dan een enorme lijst van andere prjekten laten zien. Logisch dat je niet aan quilten toe kwam. Je quilt op de longarm is fantastisch geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie het al....je hebt je dood verveelt tijdens de blogstilte...Pffftttt, wat weinig is er te zien.....voortaan een beetje meer opschieten hoor!!!

    Groetjes, jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou meis, we zijn zeker bij! Je hebt dan misschien niet veel quilterigs gedaan: plannen genoeg weer! En dat zelfgequilte quiltje met die prairiepointjes is een snoepie!!!
    Maar wat een haak-en breiproductie.........wow!!! Ziet er superleuk uit.......en je blog ook, mooie achtergrond!!!
    Ik vind het nog wel zoeken, hoor, pfiew....
    dag meis, fijne zondag, groetjes, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Heleen, ik ben weg van je blommenshawl, wat een plaatje!
    Maar dat geldt ook voor je jongste. Als een echt fotomodel showt ze haar geweldige rugzak!
    Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend Heleen,al dat brijwerk, leuk om ook anderen dingen te zien dan quiltwerk
    en ik ben blij dat je weer terug bent!
    Op mijn nieuwe site, vind je onder A 53 nieuwe web-sites heb je er meteen bij gezet
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je alles zo achter elkaar zet lijkt het veel meer. Ik ben heel benieuwd naar de bolero.
    Groetjes je HEMA zusje (hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent er weer, ben heel veel quilybloggers kwijt. Maar goed ik ga je weer lekker volgen hoor. Vind je bloemensjaal echt super leuk. Effen jurkje sjaal er over heen stoere laarzen en super hip op pad. Errug leuk groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi allemaal. Maar van je bloemensjaal ben ik helemaal verliefd op. Zal mijn moeder eens heel lief aankijken en deze foto laten zien.
    Wie weet?!
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou joh, wat heb je veel gedaan!! En zulke leuke verschillende dingen.
    Oh Heleen, wat geweldig dat je zelf met die longarm mocht werken!!!! Dat zou ik ook wel eens willen proberen. Je quilt ziet er super uit, echt héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij hebt niet stilgezeten!
    Ik ben vooral verliefd op je quilt, zo eenvoudig, maar zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen