woensdag 26 oktober 2011

Ik leef nog!

Het zijn drukke tijden in Het P(l)akhuis. Over 2 weken houden we weer een High Tea voor onze klanten. De flyers zijn gisteren in heel Zwartewaterland in de bus gevallen en de eerste aanmeldingen stroomden vandaag al binnen. Dus moeten we weer scones bakken en al de andere voorbereidingen treffen om er weer een leuke dag van te maken. Zo af en toe maak ik een stukje van een cwdq blokje maar snel gaat het niet. Verder haak ik 's avonds er wel op los. Even verstand op nul.
Dit zijn de grannies die ik maak voor een vest. Is weer een HEMA project. We zijn ook met een ander HEMA project nog bezig en dat zal waarschijnlijk van het weekend klaar zijn en dan zullen we dat gezamelijk showen
Gisteravond een ontwerpje gemaakt voor grannie sloffen. Waren Marie-Joze en ik ook meteen weg van toen we ze zagen. Dus dat zit er ook aan te komen
Verder kabouter ik elke donderdag avond en dit hebben we vorige week gedaan. Morgen gaan we er mee verder. Het is nog een hele bevalling hoor zo'n kabouter, maar wel enig om te maken.

 Inmiddels ben ik in het bezit van het noorse boek hoe deze kabouters gemaakt worden. In het noors dus..... (heeft de juf meegenomen vanuit noorwegen) Maar omdat ik de cursus (kabouteren en niet noors) heb gevolgd gaat een volgende kabouter best lukken. Zal jullie wat leuke foto's laten zien uit het boek.
En er zijn dus ook kaboutervrouwtjes. Die wil ik ook nog graag maken.
En natuurlijk kabouter kinderen. (Nissebarn)Tja en misschien komen die er ook nog wel.
Maar goed voorlopig ben ik met mijn eerste kabouter bezig. De komende tijd zal ik door alle drukte dus niet zoveel schrijven maar ik doe mijn best. En dat geld ook voor de bezoekjes aan jullie! Tot gauw.





10 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk jouw kabouters, jammer dat je nu er weinig tijd voor hebt, maar ik denk dat je ook van de High tea zal genieten, dus veel plezier gewenst, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drukke dame, veel voorpret en succes met al het bakwerk. Zalig, scones, ik ben er gek op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je hebt straks een hele kabouter familie in huis. Als ze nou maar geen Noors spreken, haha.
    Sterkte, maar ook veel plezier met alle voorbereidingen voor die High tea. Als ik in de buurt woonde, wist ik het wel ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kabouterfamile ziet er gezellig uit, ik vind ze prachtig!
    Je grannies ook.
    Leuk zo'n high tea, maar zeker veel werk en er zal wel veel belangstelling voor zijn.
    Succes alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het schiet hier ook al aardig op met de grannies. Je kabouter vind ik enig, maar wanneer ga je dat vrouwtje maken ('s nachts?) hihi.
    En op de hihg tea daar verheug ik me op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die kabouters. Ze zien er gezellig uit. Zaken gaan voor hobby, dus logisch dat je even weinig tijd hebt. Veel succes met je high tea.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben jij druk met alles. Maar gelukkig wel met hele leuke dingen.
    Ben benieuwd naar je grannie sloffen.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik het zo lees ben je zeker druk en met allemaal erg leuke dingen. Je haakwerken mooi, net als de kabouter. Ben benieuwd wat jullie als Hema gemaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk die kabouter Heleen, ke zei het vorige zomer al, ik vind ze vreselijk leuk, kan ik dat boek ook ergens krijgen of bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. High tea en kabouters, mmmm, allebei leuk. De kabouters zijn zo toddelig zoals wij hier zeggen. Schattig.
    Ik zag trouwens dat je ook een nieuwe blog hebt aangemaakt, gelukkig, want ik was je 'kwijt'. Dus ben ik nu weer opnieuw lid geworden. Dus goed dat je bij mij gereageerd hebt, anders had ik je niet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen