vrijdag 9 december 2011

Het HeMa Grannie Vest!! en post

Jippie, het vest van Marie-Joze is ook af dus kunnen we ze showen!!! Eindelijk mogen jullie hem zien.
In totaal zitten er 84 grannies in. Ik ben er erg blij mee en ga er misschien nog wel eentje haken in andere kleuren. Zelfs DH, die alles wat gehaakt is verafschuwd, vindt het leuk geworden!
Voor die van Marie-Joze moeten jullie op haar blog kijken.
Verder was er nog post!
Een boek om machinaal quilt inspiratie op te doen! Geweldig!!!
En de postbode bracht nieuwe bamboe stokjes. Mag altijd graag experimenteren.
Een paar naalden nummer drie maar dan van 15 cm lang. Werkte super! En nog een paar van 2,5 dikte. Vind de ballen toch een beetje groot worden met de nieuwe wol. De 2 ballen die erbij liggen heb ik met de Rauma wol gebreid.De wol breit echt heel fijn. Vind ze alleen wat groot. Dus probeer ik het nog eens op pen 2,5. Er is nog een heel leuk boekje onderweg maar daar moeten jullie nog even op wachten.
Fijn weekend allemaal!


17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vest, Heleen! Een beauty. Alleen heeft Mai nog niets gepost en ik ben zo nieuwsgierig. Wat fijn dat DH hem leuk vindt, of betekent dat dat je hem nooit meer zult dragen...
    Wat een leuke kleine naalden 15 cm heb ik nog niet eerder gezien. Super voor het kerstballengebeuren.
    En die machinale quilttips zullen we vast nog wel vaker tegenkomen als je alle steken aan het oefenen bent op je komende quilts. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk vest en mooie kerstballen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk vest heb je gemaakt. Die naalden zijn wel erg klein en ik weet waar je ze voor gaat gebruiken hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat vest prachtig geworden Heleen. Het staat ook heel mooi!
    Je kerstballen zien er goed uit. Ik vond ze toen bij Paul de Leeuw ook al zo groot lijken, maar met een dunnere naald is een goed idee.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. JEETJE!
    Wat een geweldig vest!
    Maar,... jij hebt ook een geweldig figuur, ik zou voor mezelf heel wat meer grannies moeten haken,...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een schitterend vest. Eigenlijk zou ik als granny liefhebber ook zoiets moeten dragen..
    Heb je weleens machiniaal gequilt?
    Het geeft toch een heel ander effect dan met de hand.
    Je bamboenaaldjes zullen goed bevallen, ik vind het ook heerlijk in gebruik.
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf vest geworden, prachtige kleuren! Leuke post! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enig vest is dit geworden, nu daar zal ze veel bekijks mee hebben
    Mooi je ballen en dat lijkt me een leuk boek
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi vest is het geworden. Hij staat bij mij ook op mijn verlanglijstje, nadat ik Yvon Jaspers van Boer zoekt vrouw daarmee heb zien lopen. Heb je het van een patroon, of zomaar op de maat van jezelf gemaakt?
    Groetjes, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk vest. het komt misschien nog wel op mijn todo lijst te staan ook. Het staat echt fantastisch.
    groetjes Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Heleen. Hoe doe je dat toch met al je drukke bezigheden! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig vest in een modellenfiguur (ik heb nog een lange weg te gaan), smullen! Bamboe stokjes werken heerlijk, zeker voor rondbreien zijn die korte ideaal. Dat boek met machinaal quiltpatronen, die ga ik opzoeken en misschien ook wel bestellen, ieks wat veelbelovend ziet het er uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk vest!!!
    en dat boek heb je nu wel nodig, he, nu je bewezen hebt goed op de masjien te kunnen quilten...;)
    veel breiplezier: mijn DD gaat ook dapper door en volgende week even naar Wieke!!! Enne, ik ga wel ff mee, kan ik haar in het echie zien....;)
    Nee, jou niet, helaas.......soverweg.....snik!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat een leuke vest. Dat is helemaal mijn smaak.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is het vest geweldig leuk geworden. Daar zul je veel plezier van hebben. Het boek lijkt me prachtig en wat een mooie ballen. Ben nu ook erg nieuwsgierig geworden naar de Rauma wol wie weet bestel ik ook een paar bollen en maak een paar ballen voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je vest is te wauw echt super leuknstaat je ook goed je kan trots zijn op je zelf groet carina

    BeantwoordenVerwijderen