zondag 18 december 2011

Van alles wat........

Het is een druk weekje geweest. In de winkel was het lekker druk, we hadden gasten voor de B&B. Van alles moest nog gebeuren om het kerst gevoel in huis te benadrukken. Eindelijk hangen en liggen alle kerstquilts. De boom staat.
 En de vaas met kerstballen is inmiddels mooi gevuld.
Er zijn weer wat kerstfrutsels gemaakt.
De verslaving van mini sokjes breien is nog niet over. De stand staat op 15 stuks.
Vandaag heb ik een tas gemaakt. Deze stond al heel lang op de planning. Voor mezelf heb ik al een tijd geleden deze tas gemaakt. Ik wist dat iemand hem heel mooi vindt en aangezien diegene altijd voor me klaar staat voor het vervelendste klusje van het jaar dacht ik haar daar eens mee te verrassen. Elke eerste maandag van het nieuwe jaar zit ze uren met me in de winkel. Tellen .....en nog eens tellen. En dit is hem geworden.



Zo nu zijn jullie weer een beetje bij. Ik had ook nog een sjaal gehaakt met haakpen 8. Lekker snel maar toen kwam ik garen tekort. En grote kans dat ik het niet meer kan bij krijgen. Dus ga eens bedenken wat ik ermee ga doen. Uithalen....of een iets smallere sjaal.
Oh, en ik heb van de week ook nog mooi breigaren gekocht. Vlakbij ons in Zwartsluis bij Sylvia van Wol met Verve . Ze heeft eigenlijk alleen een webwinkel maar omdat ik zo dichtbij woon mocht ik samen met Germa even langskomen. Zulke mooie wol heeft ze!!! Ze verft alle wol zelf. Prachtige kleuren. Ik had niks nodig (ging voor de breipennen) maar dit kon ik niet laten liggen. In het echt is het nog mooier en warmer van kleur en zie je nog meer tintjes.

Ik ga er waarschijnlijk een sjaal van maken. Is eigenlijk sokken wol maar daar vind ik het veeeeeeeeeeels te mooi voor. Zo en morgen begint weer de werkweek met HH. Strijken, poetsen, wassen. Zoals bij iedereen. Dagdag!

10 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal heel gezellig uit. Je gebreidde ballen schieten al heel aardig op. En je hebt ook mooi garen gekocht en die pennen zijn idd er fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je huis ziet er geweldig uit en wat jammer van je sjaal, hoop dat je toch nog slaagt voor de wol! De nieuwe wol is beeldschoon! Veel plezier met de breisteekjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heleen, wat een productie, zeg! Je ballen, al een volle vaas en dan die leuke sokjes. Je "zakjes"krans vind ik ook heel erg mooi. En wat een prachtige wol heb je uitgekozen. Top.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zit al mooi in de kerstsfeer. Prachtige wol is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je lekker druk bezig geweest. Leuke kerstsfeer. Mooie wol. En die tas.... geweldig!
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kersthuis ziet er sfeervol uit, wat staat dat leuk zo'n vaas met kerstballen en die krans vind ik ook nog steeds zo mooi.
    Mooie stof heb je gebruikt voor de tas. De wol vind ik prachtig. Hopelijk vind je deze week nog wat tijd om te handwerken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er gezellig uit
    wat een mooie wol is dat
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe doe jij dat toch allemaal Heleen?! Je hebt een druk leven en je maakt tussendoor zoveel mooie dingen. Die tas vind ik geweldig mooi! Mooie stof en chique uitstraling. Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kwam tot de ontdekking dat je blog nog niet in mijn reader stond. Heb dit weekend blogjes bijgelezen en kwam niet een verhaal van jou tegen. Het leek me dat dat niet kon kloppen. En inderdaad, ik heb nog aardig wat bij te lezen bij je, leuk!

    Je bent weer heerlijk productief. Die tas vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo bezig bijtje! Wat laat je weer veel moois zien...die ballenrage weet wat,ik heb hier ook een boompjevol hangen!
    Hele fijne dagen en alle goeds voor 2012!

    BeantwoordenVerwijderen