maandag 6 februari 2012

Aan tafel met Arne en Carlos

Gisteren was ik naar Enschede waar Arne en Carlos, het bekende kerstballen duo, een show en tell gaven in het museum de Twentse Welle. Germa en ik waren er al vroeg dus hebben we eerst de tentoonstelling Ontrafel gekeken.



Er waren erg leuke en mooie gebreidde kledingstukken te zien. Ook heren zwempakken uit het jaar nul! Erg leuk. Prachtige heel fijn gebreidde zijden kousen en ook die van hierboven. Deze zijn ontworpen door Vivienne Westwood. Moesten we natuurlijk even aan voelen.
Toen we even een kopje koffie gingen drinken kwamen we Wieke en Annita (van Zij maakt het) tegen. Annita haar aapjes en beren stonden al tentoongesteld in de winkel van het museum maar omdat er zoveel mensen voor Arne en Carlos kwamen was het natuurlijk heel toepasselijk als zij er ook zou zijn.
Wat maakt Annita toch enige dingen he!
(foto van haar blog)
En kijk Wieke eens stralen. Heerlijk om weer de beide heren te mogen ontmoeten. En ik vond het super haar na al ons mail en blog contact nu live te zien.
En toen begon het.
Licht uit, spot aan! We zaten pal voor ze (echt aan de andere kant van de tafel) dus ik kon ze goed zien en dus verstaan! En na wat blond gerommel met een beamer (je moet natuurlijk niet op het scherm richten met je afstand bediening!!!) kwamen de foto's over hun leven als designers op het scherm. Vol passie vertelden ze over hun huis, tuin, familie tradities, noorse gebruiken en hun werk als designers. Te veel om op te noemen. Samen maakten ze er een heel boeiend en leuk verhaal van. Arne's grapjes en Carlos droge humor maakte het tot een gezellige show. Mooie foto's en ook hele leuke. Ik heb af een toe een foto gemaakt maar was vaak zo geboeid dat ik het vaak vergat.




En toen was er natuurlijk de mogelijkheid om je boek te signeren! Nou, je denk toch niet dat ik aan dat soort dingen denk! Boek lag lekker thuis. Daar ga ik niet de hele dag mee zeulen. Maar Wieke en Germa hadden wel een boek, dus natuurlijk wel even naar ze toe en met ze op de foto.

En dan ik ook natuurlijk!! Het zijn geweldige leuke jongens die ondanks hun populariteit nog lekker gewoon zijn en enthousiast en vol passie over hun werk.
Het is een lang stuk geworden. volgende keer zal ik me wat meer inhouden LOL
Een zeer geslaagde dag en nu weer gewoon voetjes op de vloer en aan het HH.


20 opmerkingen:

  1. Wat zul je genoten hebben. De filmpjes over de heren zijn ook al zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was te ver voor mij, anders...

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat was het toch leuk, Heleen. En extra leuk om jou te ontmoeten. Wel gek om mezelf zo op de foto's voorbij zien te komen. Ik ben wel jaloers dat jij ze even heerlijk hebt vast gehouden. Alhoewel; ik heb na afloop nog lekker met Arne gebreid, uitgebreid gekletst en wat gedronken (niet van hun wijn). En, ik ben er nog blij van. Wat een topdag. En de neus is héél makkelijk en leg ik je nog wel uit. Wat heb jij trouwens een lieve vriendin. Wat een topmens. Doe Germa maar de hartelijke groeten, als je haar weer ziet. Tja, mijn hh wacht ook , maar ben nog even aan het nagenieten. Ga vanmiddag wel een tandje harder. Ik had trouwens wel een vette bekeuring voor het parkeren. Er stond van ma-za betaald parkeren en later zag ik met kleine lettertjes en op koopzondag. Dat was het dan blijkbaar. Ik wist niet dat ze ook in Verweggistan koopzondagen hebben...
    Fijne week, hartelijke groet en denk ook aan jezelf (ipv het hh).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O zit gewoon even mee te genieten, wat heb je een heerlijk dag gehad, en wat een schitterende dingen maken ze

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk blogje over een geweldige dag, jullie stralen allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg, zowel jullie ontmoeting als de foto's! Leuk aandenken en je kunt de foto nu in je boek plakken, nog leuker dan een handtekening! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuk blogje om te lezen en het is duidelijk dat jullie hebben genoten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat moet dat enorm leuk geweest zijn, leuk om zo even met je mee te genieten. Als het poppen boek uit komt ga ik me daar toch ook eens aan wagen, wat zijn die leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dat was een super leuke dag! Nu nog even lekker nagenieten en je staat er stoer op met beide mannen geoet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk Heleen, mooi verslag. Alsof ik er even bij was. Het is te zien dat jullie er allemaal van genoten hebben.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O meid, je had je bericht nog veel langer mogen maken van mij... Geweldig om te lezen en natuurlijk helemaal het einde om daar bij te zijn!!
    Ik vind ze zo leuk...
    En wat een leuke foto van jou met Carlos en Arne, de krullebol is toch Carlos?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke dag Heleen! je staat er mooi op met de beide heren, die sokken zijn anders ook wel erg grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een topdag heb je gehad. Leuk om je bericht te lezen.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat klinkt als een leuke dag, Heleen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk verslag en natuurlijk heb je weer inspiratie opgedaan ......

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat hebben jullie een leuke en erg gezellige dag gehad. Kan me zo voorstellen dat je enorm genoten hebt en den foto en foto's helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jullie hebben een geweldige dag gehad. Jammer dat ik toch niet ben meegegaan, maar ja. En heb jij aan die sokken gevoeld (foei).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O, wat leuk om dit allemaal te lezen! Ik kijk uit naar het volgende boek van de heren (in het Nederlands dan...)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. charming ben je tussen de breiende mannen!!! Hihi!
    die trui met die groene kol wil ik wel: wat een bjoetie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Helen! prachtige tentoonstelling en poppen, apen echt leuk vond - ze mooi zijn))) Foto - mooie herinnering in uw album)))
    Mijn Groeten, Natalie)))

    BeantwoordenVerwijderen