donderdag 9 februari 2012

Adventswanten

Ja, het is net kerst geweest, ik weet het! Maar ja, je kan natuurlijk niet vroeg genoeg beginnen om optijd klaar te zijn.(het zijn er dus wel 24 stuks he!!!) Eén van mijn projecten dit jaar zijn deze noorse wantjes. Elke maand wil ik er 3 breien. Marie-Jozé (HeMA partner) en Germa doen gezellig mee. De drie van januari had ik nog niet laten zien en inmiddels heb ik de drie voor februari ook af.
(Kleuren zijn in het echt minder fel.)
En niet alleen de voorkant maar ook elke achterkant is anders van patroon
En denk nu niet dat je ze aan kan trekken. Ze zijn daar veeeeeeeeeel te klein voor.
Maar gewoon erg leuk om te maken en in december hang ik ze allemaal gezellig ergens op. Ze passen prima bij mijn gebreidde kerstballen.



20 opmerkingen:

  1. Regeren is vooruit zien! Ze zijn schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach ja, heeft wel wat van Alaska, ook...........LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat zijn z leuk. En je kan niet vroeg genoeg beginnen voor kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze LEUK!!!

    Ik vond die kerstboom gemaakt van héél veel wanten ook al zo mooi.
    http://hejtjorven.blogspot.com/2011/12/een-wanten-kerstboom.html

    Veel plezier met breien!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe verzin je het! Wat een grappige dingen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf zijn ze, Heleen... Ach het is nog steeds op en top winter dus waarom zou je geen wanten kunnen breien? Mijn kerstballen zijn nu ook winterballen. De prachtige noorse motieven op je wanten hebben zo'n heerlijke winterse uitstraling. Ik vind het hartstikke leuk!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, maar wel een hele klus met die patroontjes.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. beautiful mittens!!! Just aborable))
    greetings, Natalie)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Woh, Heleen, wat zijn ze leuk. Goed dat je ook een foto laat zien van de grootte, want op de eerste foto's denk je dat het echt grote wanten zijn. Ze zijn top en er kan heel wat chocola in. Ben benieuwd om aan het einde van je project te zien hoe je ze gaat "decoreren", want dat is ook al een van jouw bijzondere kwaliteiten. Groeten uit Haarlem.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat grappig en schitterend zijn ze, veel brei plezier
    fijn weekeinden gr joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel leuk idee.
    Wel een priegel werkje, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend......... Zucht groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat verschrikkelijk leuk! Dit is weer wat anders. Jij doet ook veel heel verschillende dingen hoor. Schaap met 5 poten!!!! Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb mijn eerste voor februari ook al klaar. Ze worden steeds leuker om te maken. Maar ik moet snel verder met de andere twee handdschoentjes voor deze maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn ze leuk, en wat zal dat er straks geweldig gezellig uitzien al die wanten op een rij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie Noorse wanten en ik zie er ook wel een mini kerstboompje van ;)
    groetjes

    ps heeft Nisse ook zulke mooie wanten?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier had ik nog helemaal niet op gereageerd. Wat een doddelige wantjes, oohhhh echt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen